Änglar finns

Jag tror varken på gud eller spöken eller andra övernaturliga saker. Men däremot har jag fått bevisat att änglar finns. Igår skulle jag och Robin fara på några affärer. Enzo skulle följa med i bilen men var tjurig och ville inte hoppa in. Jag brukar inte, och vet att man inte ska lägga saker på bilen men jag la ändå ifrån mig börsen på bagaget medan jag puttade på Enzo. När vi kommer fram till affären och Robin säger "visst har du börsen?" så får jag panik. Mitt sista minne av den var när jag la den på bilen. Vi letade som tokar överallt i bilen och körde sträckan mellan vår parkering och affären flera gånger och spanade som fånar. Jag var helt säker på att någon hade snott den, för hur lockande är det inte för folk med en börs mitt på gatan? Jag tappade hoppet snabbt och tänkte att jag måste anmäla detta och spärra alla korten och personnumret och hela faderuttan. Efter några vändor med bilen tänkte jag gå längs vägen för att kolla om den glidit ner i diket. Samtidigt som jag börjar gå ringer jag till polisen för att göra en förlustanmälan.

Polisen: - Polisen västerbotten
Jag: - Hej, jag heter Sara och jag har tappat min börs...
Polisen: - Vänta lite.. Vad sa du att du hette?
Jag: - Sara Myrestam
Polisen: - Men du, det har just ringt in en kvinna som har hittat börsen!
Jag: - Va? Är det säkert? Är det min? (hetsig)
Polisen: - Ja, det är din. Hon har den hemma hos sig. Jag kopplar dig hem till henne.
Jag: - ÅÅååååh, vad glad jag blir! Tack så hemskt mycket! (typ gråtfärdig)

Jag pratar med kvinnan som heter Margot och far på en gång hem till henne. En söt gammal dam är det som har hittat min börs på gatan och tagit hem den i säkert förvar. Jag var så tacksam och så lycklig att jag kramade henne och med gråten i halsen talade jag om för henne flera gånger om hur snäll hon var och hur glad jag var. Sen gav jag henne en stor kram till. Änglar finns.

Ja tacka vet jag ärliga människor. Nu fick jag tacken för alla gånger jag har sprungit efter folk eller lämnat in glömda och tappade börsar, nycklar och andra värdefulla saker.

Föresten så täcker hemförsäkringen min döda mobil Jag får en ny för en självriskkostnad på 1500 kr. JAA!! Nu väntar jag på min lilla rödsvarta kompis som jag ska vårda ack så väl. Hädanefter det blir galonfodral och säkerhetskedja.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vid första anblick trodde jag att du blivit troende och att du hade träffat en ängel.

Men efter jag läst fattade jag vad du menade!



Snacka om tur i oturen!



MVH

Snyggongen

2010-04-29 @ 15:23:57
URL: http://saraps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0