Besök av föräldrar och hårfunderingar

I helgen har mamma och pappa varit och hälsat på. I lördags lagade vi chicken tikka masala till middag och tände massa ljus och såg på film på kvällen. Jättemysigt. Sen på söndagen blev det en härlig långpromenad på älven och en god sallad med skinka och fetaost. Det betyder så mycket för mig att de kom hit!



Det är så roligt för jag och mamma tänker ofta lika även om vi inte alltid säger rätt. När jag övningskörde för ca 2,5 år sen så satt mamma i framsätet brevid mig och pappa i baksätet.
Mamma: -Kör höger här framme.
(Jag kör åt vänster)
Pappa: - Men du kör fel, hon sa höger!
Mamma: - Men åh, jag menade ju vänster!
Jag: -Det var väl det jag förstod...

Det kanske inte låter så roligt men det var det. Något som var ännu roligare var nu i helgen när jag och mamma satt i soffan och löste korsord.
Mamma: - Ser du fortfarande på det där... vad heter det... njmmnjmmmnjjmm.. (gör nåt konstigt jätteroligt ljud)
Jag: - Greys Anatomy?
Mamma: - JAAAAA! Precis!!

Vi skrattade gott men mest när vi skulle återberätta för pappa och Robin. :)

Nu till något helt annat. Jag har har haft långt hår så länge jag kan minnas. När jag skulle gå ut gymnasiet sa jag att "nej nu jäklar ska jag klippa mig typ axelkort efter balen". Hände det? Nej. Men nu börjar jag bli sugen igen. Hade uppsatt hår här om dagen så att det såg ut som att jag hade kortare hår, och det kändes helt okej faktiskt (förutom att det var fettigt). Vi ser väl om jag tar tag i saken i vår!

Hmmm... ska jag våga?

Kommentarer
Postat av: Anny

Bästa bästa säret. Tycker helt klart att du ska klippa håret kort, precis som mamma! Vad fin du var på bilderna!!!

Vi saknar dig så oootroligt mycket!!!

Massor med kärlek och dreggel :)

/Anny + mamman

2010-03-22 @ 17:35:56
Postat av: Mor

Det är alltid så mysigt att hälsa på hos er. Denna gång var verkligen inget undantag. Nu får din vänstra kind vila ett tag tills vi ses igen....

Älskar dig!

2010-03-22 @ 20:15:47
Postat av: Sara

What´s the point of living if you cant feel alive?

- Do it!



Jag ska klippa mig hos en student på fredag, behöver ba betala 100 kronor!

Hoppas att hon inte förstör mitt hår, men jag satsar på att klippa page igen! :)

2010-03-22 @ 21:16:52
URL: http://saraps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0