Vårkänslor

Jag hade glömt bort lösenordet till bloggen. Antingen var det för länge sen jag skrev eller så börjar mitt minne dala ordentligt..

Har varit i Umeå en snabbis, vi for igår och kom hem idag. Vi hann iaf med äta sushi (JA!), umgås med mamma, pappa, mormor och farmor, och gå i lite affärer. Det var nästan 2 månader sen jag träffade mamma och pappa senast så vi var längtiga efter varandra. Hade hoppats att jag skulle hinna träffa Marie och Anny också men eftersom vi kom på det här med umeresan så sent så hade Marie redan andra planer. Vi får ses nästa gång!

Snart får man söka till sjuksköterskeprogrammet och snart är högskoleprovet igen. Börjar tänka mer och mer på skolan. Har pratat med chefen om att jag ska ta tjänstledigt eftersom jag har jobbat inom landstinget i 2 år i sommar och då får en tillsvidareanställning. Mycket smartare att göra så och ha en trygghet än att "bara sluta".

Nu i helgen är det marknad här i Lycksele och det är ju typ största händelsen här förutom "motorveckan". Både jag och Robin är lediga i helgen så imorgon blir det att gå på marknaden och sen gå ut på kvällen. Eller vi får väl se om vi vill fara på hotellet, det lär ju vara smockat plus att det kostar 200 att gå in. 200! Två drinkar eller 4 cider...

Efter den här vintern med 30 minus och snöstormar så känns det helt underbart med sånna dagar som igår och idag. Några minus, sol, blå himmel och fågelkvitter. Vilka vårkänslor!!! Jag längtar till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Therese

Ha de så kul i helgen :) Hoppas du ta dig inn på skolan!

2010-03-05 @ 20:54:47
URL: http://johansson1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0