Härlig springtur och korkade kvinnor

Vårruset gick kanonbra. Svalt var det och jätteskönt springväder. Jag och mamma pratade hela vägen och vips var vi framme, inte ens trötta! Vi kunde lätt ha sprungit några km till! Sen blev det fika med mammas jobbarkompar i deras nya lokaler i den nya byggnaden på NUS. Snacka om hotellkänsla där, jättefräscht!

Mycket energi under loppet gick tyvärr åt alla idiotiskt korkade människor som inte fattar eller bryr sig om anvisningarna innan loppet. Det var väldigt enkelt: 1. Starta i den grupp som är mest lämplig för hur du tänkt ta dig igenom loppet - springa, jogga eller lunka. 2. De långsammare till vänster, höger för de som vill ta sig förbi. 3. Inga hundar får tas med under loppet. 4. De som ska gå med stavar eller barnvagn startar i sista gruppen. HUR SVÅRT KAN DET VARA?! Hur många som helst som startar i gruppen "jogga" och börjar med att gå TYP TRE STYCKEN I BREDD I MITTEN AV VÄGEN. AAAH jag blir så arg. Och så går folk med hundar och STANNAR MED BARNVAGN I MITTEN AV VÄGEN OCH PRATAR MED VARANDRA DÄR DET ÄR SOM MEST TRÅNGT. Vafan har man inget vett? Jag hade gode lust att säga åt varenda en att he sig undan till vänster eller i startgruppen för de gående!!!!!!! (Eller armbåga allihopa jättehårt.....)

Peter Siepen var speaker. Han är ju jätte... fräck? Eller?

Kommentarer
Postat av: SaraP Aka Snyggongen!

Han är fräck och jag vill lätt bli ihop med han...

2010-06-04 @ 16:21:56
URL: http://saraps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0